Wprowadzenie aktywności

Każdy rodzaj ruchu wymaga od naszego organizmu odpowiedniej dawki energetycznej. Ciało potrzebuje paliwa, aby funkcjonować i wykonywać pracę, a otrzymuje je z pożywienia, które spożywasz.

Głównym źródłem energii organizmu są węglowodany, czyli owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste, które są niezwykle ważne, aby zapewnić Ci energię potrzebną do ćwiczeń i wykonywania codziennych czynności.

Następnym źródłem energii dla organizmu jest tłuszcz.

Podobnie jak węglowodany, tłuszcz można łatwo przekształcić w paliwo potrzebne organizmowi.

Odpowiedni trening pomaga spalić tłuszcz, ponieważ wymaga więcej paliwa niż siedzący tryb życia (jak pędzący samochód wyścigowy potrzebuje więcej benzyny).

Przykładowo podczas treningu siłowego ciało zamienia tłuszcz na energię dla pracujących mięśni. Ponadto, gdy tylko organizm przyzwyczai się do ruchu, staje się bardziej wydajny w wykorzystywaniu tłuszczu jako źródła paliwa.

Jakie rodzaje aktywności fizycznej zatem wykonywać? Od lat utarł się mit, że ćwiczenia przy mniejszej intensywności zamienią więcej tłuszczu w energię.

Najważniejsza zasada by spalać kalorie

Ta podstawowa zasada zapoczątkowała teorię strefy cardio, która polega na tym, że praca w określonej strefie tętna (około 55 do 65 procent maksymalnego tętna) pozwoli

Twojemu ciału spalić więcej tłuszczu. Z biegiem lat teoria ta stała się tak mocno zakorzeniona w sporcie, widzimy ją w książkach, wykresach, blogach, czasopismach, a nawet na urządzeniach do ćwiczeń wysiłkowych na siłowni.

Problem polega na tym, że wprowadza w błąd. Praca przy niższej intensywności niekoniecznie jest złą rzeczą, ale nie zużyje więcej tłuszczu z twojego ciała, chyba że spalisz więcej kalorii, niż zjesz.

Jednym ze sposobów na zwiększenie spalania kalorii jest ćwiczenie z większą intensywnością. To niekoniecznie oznacza, że powinieneś unikać ćwiczeń o niskiej intensywności, jeśli chcesz spalić więcej tłuszczu.