Różnice treningowe między kobietami, a mężczyznami

Typy budowy ciała męskiej i kobiecej


Chociaż Twoje naturalne kształty ciała są zdeterminowane przez geny, to czynniki takie jak: dieta, styl życia i ćwiczenia, odgrywają istotną rolę w pełnym wykorzystaniu Twoich osobistych atrybutów. Pamiętaj o tym, że zawsze możesz poprawić swój wygląd odpowiednimi ćwiczeniami i nigdy nie jest za późno na zmianę. Poznaj cechy charakterystyczne i zalecane ćwiczenia, które podkreślą twoje atuty i ukryją wady. 

Fakty i różnice pomiędzy kobietami, a mężczyznami

1. Kobiety mają więcej tłuszczu.

2. Mężczyźni mają więcej mięśni.

3. Kobiety mają średnio o 1/3 mniej masy mięśniowej niż mężczyźni.

4. Kobiety w górnej części ciała mają średnio ½ masy mięśniowej mężczyzny.

5. W dolnej połowie ciała kobiety różnice mięśniową nie są już znacząco duże względem mężczyzn (jednak dalej jest to ok ¾ masy mięśniowej mężczyzn).

6. Kobiety szybciej się regenerują od mężczyzn (przykładowo nie potrzebują tak dużych przerw między seriami, jak mężczyźni).

7. Kobiety mają 10 razy więcej estrogenu niż mężczyźni.

8. Mężczyźni mają 20 razy więcej testosteronu niż kobiety.

9. Przyrost masy mięśniowej u kobiet, jak i u mężczyzn jest bardzo podobny (kobiety na ”start dostają mniej mięśni).