Rodzaje treningów

Bardzo krótko opiszę każdy z powyższych treningów, jednak musisz wiedzieć, że na każdy z nich można by było napisać książkę, dlatego przy pewnych założeniach treningi te mogą być pomocne, gdy chcemy pracować nad określonym celem.

Trening cardio jest to trening na podwyższonym tętnie. Sprawdzi się u osób zarówno początkujących jak i zaawansowanym.

Możesz go przeprowadzać między innymi na bieżni, rowerku, ergometrze (wioślarz). Świetnie się sprawdzi w okresach redukcji (odchudzania).

Trening cardio może być świetnym uzupełnieniem innych wykonywanych sportów bądź stać się naszym głównym treningiem.

Mamy 3 główne rodzaje treningów Cardio:

Trening aerobowy – jest to wysiłek fizyczny (tlenowy), podczas którego nasze serce bije na 65–70% tętna maksymalnego (120–140 uderzeń).

Trening anaerobowy – jest to wysiłek fizyczny (beztlenowy), podczas którego nasze serce bije na 70-90% tętna maksymalnego (powyżej 140-150 uderzeń).

Trening interwałowy – jest to wysiłek fizyczny (tlenowy i beztlenowy), który polega na zmienności intensywności ćwiczeń. Interwał to czas, w którym dane ćwiczenie wykonuje się najpierw z wysoką, następnie ze średnią intensywnością.

Trening siłowy

Trening siłowy do którego możesz wykorzystać hantle, bądź inne obciążenie.Jest niemal niezbędny kiedy chcemy modelować nasze ciało. Dzięki temu treningowi nasze ciało nabierze odpowiednich kształtów.

Kobiety nie powinny obawiać się treningów z obciążeniem. Wystarczy podstawowe obciążenie.

Wcale nie musisz inwestować w drogi sprzęt.

Najlepszym rozwiązaniem dla osób początkujących będzie trening FBW, a więc trening całego ciała na jednej sesji treningowej.

Trening HIIT

Trening HIIT to nic innego jak trening cardio, jednak o wysokiej intensywności.

Będzie idealny dla osób, które są zapracowane.

Trenując 10 minut dziennie możesz spalić nawet 500 kcal przez następne 48 godzin! Wszystko za sprawą treningu beztlenowego, gdzie organizm pobiera energię właśnie przez następne 48 godzin.

Polega on na wykonywaniu ćwiczeń, które następują po sobie. Manipulujemy tutaj trudnością ćwiczeń, ich liczbą oraz czasem odpoczynku między następnymi ćwiczeniami.

Trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny będzie idealnym dla osób, które borykają się między innymi z

  • bólem w plecach,
  • spięciem w odcinku szyjnym,
  • chcą zwiększyć zakresy ruchu w stawach i mięśniach
  • chcą „wyprostować” swoją sylwetką (tak takie rzeczy są możliwe) wszystko za sprawą odpowiednich ćwiczeń,

Jak możesz zauważyć ćwiczenia to nie tylko bezmyślne przerzucanie ciężarów, ale również możesz naprawić wiele swoich dolegliwości spowodowanych złym trybem życia.

Następnym treningiem na którym chciałbym się skupić jest joga oraz stretching (ćwiczenia rozciągające). To może być dobre rozwiązanie dla wszystkich którzy nie lubią się pocić na treningu.

Takie ćwiczenia nie tylko sprawią, że poczujemy się lepiej, ale również będziemy mieli więcej energii i możemy być bardziej świadomi własnego ciała.