Mity na temat Treningu

Zebrałem kilka najbardziej popularnych mitów na temat treningu oraz odchudzania, a wszystko to po  by uświadomić Cię, że nie wszystko co usłyszysz jest prawdą. Doprowadza to do takich skrajności, że przestajemy trenować, bądź nasze odchudzanie nie daje żadnych widocznych efektów. 

„Ćwiczenia są najlepszym sposobem na utratę wagi”

Ćwiczenia przede wszystkim mają pomóc w jej utracie. To nie trening powoduje utratę wagi tylko deficyt kaloryczny. Dobry trening siłowy to nawet 600 spalonych kalorii w ciągu godziny, jednak gdy nadrobimy to w postaci jedzenia nie utracimy zbędnych kilogramów.

„Boli to rośnie”

Boli to znaczy, że boli wcale nie musi oznaczać, że przez trening zyskamy przyrosty. Trening powinien być dostosowany do stopnia zaawansowania danej osoby. Nie może być za ciężki, ani za lekki.

„Przysiady zniszczą Ci kolana”

Nie będziesz obciążał swoich kolan, jeżeli zastosujesz odpowiednią technikę ćwiczeń. Przysiady nie są niebezpieczne dla kolan.

„Martwy ciąg rozwali Ci plecy”

Wykonując martwy ciąg powinieneś wykonać zgięcie w biodrze nie w prostownikach, dlatego tak wiele osób narzeka na ból w lędźwiach, gdyż robi go w niewłaściwy sposób.

„Najbezpieczniejszą formą ćwiczeń są maszyny”

Patrząc na to jak niektórzy wykonują ćwiczenia na maszynach nie był bym tego taki pewny. Po za tym większość mięśni stabilizujących ruch na maszynach jest wyłączona.

„Trening siłowy jest tylko dla mężczyzn”

Wiele kobiet boi się, że po treningu siłowym będzie wyglądać jak kulturysta. Nie musisz mieć już takich obaw, że będziesz wyglądać jak umięśniony facet.

„Wszystko co zjesz po godzinie 18 zamieni się w tłuszcz”

Zachowanie deficytu kalorycznego, bądź nadwyżki kalorycznej będzie odgrywać ważniejszą rolę, niż to o której godzinie zjemy.

„Podnoszenie ciężarów zamieni tłuszcz w mięśnie”

Energia jest uwalniana z tłuszczu, jednak tłuszcz nie może zamienić się w mięśnie bezpośrednio.

„5 powtórzeń jest na siłę, 8 na masę, a 15 na rzeźbę”

Trzeba wiedzieć przy jakich założeniach ta liczba powtórzeń może sprawdzić się w konkretnym celu treningowym.

„Brzuszki są najlepszym sposobem na sześciopak”

Niestety często powtarzany błąd na siłowni. Większość z nas ma już swój „sześciopak” jednak schowany jest pod warstwą tłuszczu, by go zobaczyć nie wystarczy ćwiczyć brzuch tylko zachować deficyt kaloryczny.

„Można schudnąć w obrębie wybranej partii ciała”

Przykładowo kobiety chcą schudnąć z brzucha, jednak chcą by piersi zostały. To nie jest możliwe. Trzeba podejść do treningów kompleksowo, a więc ćwiczymy całe ciało i tłuszcz spalany jest w całym ciele. Nie jest możliwe spalanie tłuszczu w określonych partiach.

„Zakwasy są wywołane przez kwas mlekowy”

Kwas mlekowy jest usuwany z mięśni do dwóch godzin po treningu. Ból, który występuje po intensywnym treningu to mikrouszkodzenia mięśni.

„Duża liczba powtórzeń przy redukcji”

Nic bardziej mylnego. Bardziej się zmęczysz, niż osiągniesz zamierzony efekt.

„Pas do treningu jest niezbędny”

Osoby, które ćwiczą w pasie owszem mogą podnieść większe ciężary, jednak kosztem wyłączenia własnej stabilizacji mięśni core.