Ukryty cukier

W pierwszej kolejności chciałbym byś wiedziała w jakich produktach możesz znaleźć cukier.

To, że coś jest w sklepie na półce nie oznacza, iż jest to coś co nasz organizm odżywia.

Najczęściej tak nie jest.

Dlaczego?

Otóż producenci żywności zwyczajnie są po to, aby na jej produkcji zarobić, a nie dbać o Twoje zdrowie.

Producenci mogą wyprodukować co im się żywnie podoba i próbować Ci to sprzedać.

Pamiętaj, że ostatnie słowo należy do Ciebie!

Producenci przetworzonej żywności często maskują obecność cukru pod inną nazwą

-syrop fruktozowo-glukozowy

– syrop kukurydziany

– syrop cukrowy

– sacharoza

– słód jęczmienny

– dekstroza

– koncentrat soku owocowego – glukoza

– melasa

– cukier inwertowany 

Cukier “ukryty” znaleźć można na przykład w takich produktach jak:

– pieczywo

– wędliny

– konserwy

– lekarstwa i suplementy diety – majonez

– ketchup

– musztarda

– sosy i dressingi

– fixy do dań gotowych, zupy w proszku, przyprawy sypkie do zup – gotowe sałatki

– pikle i marynaty

– nabiał (w tym również przeznaczony dla dzieci!)

– gotowe dania (również mięsne, również mrożone)

– słone przekąski 

Wniosek? Czytaj etykiety! Sprawdzaj produkty zanim włożysz je do swojego koszyka!